روش های بزرگ شدن پستان ها (ویژه بانوان)

 

 

روش موثر برای بزرگ شدن پستان ها

روشی که اکنون بررسی می کنیم یکی از روشهای ساده و مطمئن و اثبات شده برای بزرگ کردن پستان است.

این روش برای خانمهایی مناسب است که رشد پستانهایشان به حداکثر خود رسیده باشد. معمولاْ بسیاری از دختران پس از اتمام رشد پستانها در پایان دوران بلوغ، پستانهایی کوچک نسبت به جثه خود دارند که این می تواند موجب افسردگی و ناراحتی آنها شود چرا که اکثر دختران مایلند پستانهای بزرگ، خوش ترکیب، متناسب و رو به جلو داشته باشند و نه کوچک و آویزان.

 

۱-ماساژ سینه  در حالت خوابیده

یکی از روشهای موثر که به بزرگ شدن پستان ها کمک می کند ماساژ آنها است.برای بزرگ شدن پستان در این روش شما باید سوتین خود را باز کرده و پستانهایتان را آزاد کنید و کاملاْ به حالت افقی قرار بگیرید، (بهترین حالت وقتی است که شب می خواهید بخوابید) سپس کف دستان خود را یعنی کف دست راست را روی پستان راست و کف دست چپ خود را روی پستان چپ بگذارید و به آرامی شروع به مالیدن پستانها کنید به طوریکه دو پستان را در جهت مخالف با یکدیگر و خیلی آهسته و آرام حرکت دهید و بمالید. می توانید هر شب ۱۰ الی ۱۵ دقیقه این عمل را انجام دهید و در مدت تقریباْ کوتاهی مثل ۶ ماه نتیجه مطلوب آنرا مشاهده کنید که روشی خوب و موثر در عین حال بی خرج و زحمت است. البته روش های علمی و پیشرفته جدید مانند استفاده از دستگاه وکیوم تاثیر بالایی داشته و زودتر نتیجه می دهد.

 

۲-تمرینات صورت

یکی دیگر از راههای موثر برای بزرگ کردن سینه ها تمرینات ورزشی است. سعی کنید روزی بیست بار با انقباض ماهیچه های گردن ماهیچه پکتورالیس بزرگ (ماهیچه واقع در زیر پستانها) را نرمش دهید. تمرین دیگر تلفظ حرف «ایکس»، آنهم با باز کردن هر چه بیشتر دهان است. انجام این تمرین روزی ۲۰-۱۰ بار  توصیه می شود.

 

۳-از گرما خودداری نمایید

حرارت حاصل از تابش آفتاب و یا آبتنی با آب داغ موجب منبسط شدن رگها و کند شدن جریان خون در رگهای پستان می شود؛ از طرفی قبلاً نیز اشاره شد که قرارگیری در معرض نور شدید آفتاب باعث پیری پیش از موعد پوست، زایل شدن رشته های الاستیک و در نتیجه چروکیده شدن آن می شود.

 

از این رو توصیه می شود سینه های خود را از حرارت شدید بدور نگه دارید و سعی کنید با آب خنک پستانها را مالش داده و با تحریک جریان خون در رگها، بافت آنها را تقویت کنید. یک دوش دو دقیقه ای آب سرد برای پستان های کوچک و سه دقیقه ای برای سایز بزرگ توصیه می شود. دوش آب سرد گردش خون در رگها را سرعت بخشیده و به دفع توکسین ها (مواد سمی) کمک می کند.

توجه: در انجام این تمرینات از یک دوش استفاده کنید و سینه ها را با یک حرکت چرخشی مالش دهید. در صورت عدم دسترسی به دوش می توانید با یک لیف ابری بزرگ آب سرد را کم کم روی سینه بریزید و آن را بمالید. /مجله مراحم

 

۴-انقباض سیــنه ها (روش اول)

هر دو دست رو از منطقه آرنج به هم قفل کنید،یعنی با دست راست آرنج دست چپ و با دست چپ آرنج دست راست را بگیرید.

بعد دستها را به سمت هم محکم فشار بدهید و تا ۶۰ شماره بشمارید و رها کنید و چند دقیقه بعد دوباره اینکار را تکرار کنید. درطول روز اگر تا ۱۵ یا حتی ۲۰ بار اینکار را تکرار کنید و عضلات زیر بغل و سیــنه را کاملا منقبض کنید و نگه بدارید بعد از گذشت دو هفته میبینید چقدرپستان های خوش فرم و سفت شده ای دارید.

 

۵-انقباض سینه ها (روش دوم)

این روش هم مثل روش بالایی فقط نحوه گرفتن دست فرق میکند.

هر دو دست را مشت کرده و مقابل هم مشتها را به سمت هم فشار بدهید.

یعنی مشت دست راست و دست چپ به سمت هم فشار داده شود وعضلات زیر بغل و سیــنه ها را منقبض کنیدتا ۶۰ بشمارید و رها کنید.این روش را هم مثل روش بالایی روزی ۱۵ تا ۲۰ بار تمرین کنید./مجله مراحم

 

۶-استفاده از ماساژ روزانه

ماساژ روزانه پستان ها به فرم دادن و بزرگ کردن پستان ها کمک می کند ، سینه ها را آزاد کرده و  روی تخت صاف یا زمین دراز بکشید با دست راست سیــنه چپ را در دست بگیرید و با نوازش از طرفین به سمت نوک سیــنه انرا خیلی آرام ماساژ دهید.

با نوک انگشتان به صورت دورانی از نوک سیــنه تا طرفین حرکت کنید.

بعد همین حرکات را کمی محکم تر انجام بدید طوری که فشار را احساس کنید.

یادتان باشه کاری با نوک سیــنه نداشته باشید و فقط روی عضلات سیــنه تمرکز کنید.

سیــنه را با دست محکم فشار بدید انگار که دارید آب لیمو میگیرید و رها کنید. این کار رو تا ۱۰ بار انجام بدید.

ولی یادتون باشه هرگز فشار را زیاد نکنید که درد ایجا شود.

ماساژ پستان باید برای شما لذت بخش و آرام کننده باشد.

حالا همین کارها را با دست چپ برای پستان راست انجام بدید.

هنگام ماساژ پستان ها میتونید از روغن خراطین استفاده کنید.

 

۷-استفاده از کرمهای حجم دهنده روز و شب که مخصوص اینکار تهیه شدند

من مصرفشان را  به شما توصیه نمیکنم چون اثر چندانی ندارند وحتی ممکن است نوع تقلب آنها عوارض بعدی ایجاد کند.

 

۸-استفاده از قرص های ضد بارداری ( ال دی.اچ دی. ژاسمین و …)

البته اگر به مدت ۶ ماه ( ۶ دوره ۲۱ روزه ) از هر کدام از این قرصها ( مخصوصا ژاسمین ) استفاده کنید یک تا ۳ سایز رشد سیــنه خواهید داشت ولی عوارض این داروها را از یاد نبرید. ( افسردگی، دلدرد، سر درد، سر گیجه، تنبلی تخمدان و… )

 

۹-مصرف ویتامین E

( روزی یک عدد به مدت ۱۵ روز ) بعد ۱۵ روز استراحت بدهید دوباره شروع به خوردن کنید اینو میگم چون ممکنه ویتامین E زیادی هم براتون ضرر داشته باشد و باعث پرخوری و چاقی بشود.( مشورت با پزشک )

 

۱۰-انجام ورزش باتر فلای

یکی دیگر از روشهای موثر در بزرگ کردن پستان ها و فرم دادن آنها انجام ورزش باتر فلای است.( باز و بسته کردن دستها به طرفین سیــنه با سرعت و قدرت ) به بزرگ کردن و فرم دادن پستان ها کمک می کند درباشگاههای بدن سازی دستگاه باتر فلای موجود است اگر باشگاه نمیروید ، میتوانید در منزل دستها رو به طرفین سیــنه باز و بسته کنید.

 

۱۱-شنا

شنا یکی از ورزشهای مناسب برای پستان هاست، بخصوص شنای قورباغه، آنهم بدلیل این که ماهیچه های پشت و سینه را وادار به مقاومت در مقابل فشار آب می کند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ فوق العاده برای سینه ها حساب می شود. برای تمرین بیشتر می توانید پاها را در کف استخر بگذارید تا جایی که آب شانه هایتان را بپوشاند. دستها را بالا برده و آهسته در جلوی خود پایین آورید. ۱۰ بار این عمل را تکرار کنید. این عمل تاثیر بالایی در سفت شدن و فرم پستان خواهد داشت.

 

۱۲-استفاده از کرمها و روغنهای مخصوص سینه

استفاده از کرم و روغن های مخصوص به فرم دادن و بزرگ کردن پستان کمک می کند،استفاده از کرمهای مخصوص علی رغم تبلیغات گاه اغراق آمیزشان شاید معجزه ای در پستانها ایجاد نکنند.استفاده از عصاره های گیاهی و روغنهای طبیعی و یا بیولوژیکی روی سینه ها علاوه بر اینکه ما را به ماساژ پستان ها وادار می سازند، نقش بسزایی در حفظ رشته های کشسان پستان دارد.

توجه : هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب نیز سعی کنید برای حفظ پوست از مضرات اشعه ماورای بنفش از کرمهای ضد آفتاب استفاده نمایید. پس از هر بار دوش گرفتن بدن خود را با لوشن های مخصوص نرم و مرطوب کنید تا پوست رطوبت از دست داده خود را باز یابد.

 

دستورات لازم برای حفظ زیبایی پستانها

۱-تغذیه و پرورش اندام به طور علمی ۲-هیدروتراپی سرد ( ماساژ با آب سرد) ۳-ماساژ با وغنهای ویژه

۴-انتخاب صحیح سوتین(متناسب با اندازه پستان به نحوی که سینه ها تحت فشار نباشند )

چند ترفند برای آرایش خانم ها

مجله مراحم

مجله مراحم: اگر می‌خواهید مژه‌هایی فردار داشته باشید و حسابی مژه‌های‌تان فر بخورد قبل از آنکه از فرمژه استفاده کنید بهتر است ۵ تا ۸ ثانیه آن را با سشوار گرم کنید و بعد بلافاصله برای مژه‌های‌تان استفاده کنید.

جای خالی را با سایه پرکنید
اگر ابروهای‌تان در برخی جاها خالی شده است یا اشتباهی موهایش را برداشته‌اید و حالا می‌خواهید صبر کنید تا موها دربیاید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا ابروها طبیعی به نظر برسند این است که از یک مداد یا سایه ابرویی استفاده کنید که از رنگ ابروهای‌تان یک درجه روشن‌تر است. مثلا اگر سیاه است، قهوه‌ای تیره و اگر قهوه‌ای تیره است از قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

رژتان را ماندگار کنید
اگر قبل از رژ زدن کمی پنکیک به لب‌های‌تان بزنید ماندگاری رژ روی لب‌ها افزایش می‌یابد. برای حفظ فرم لب‌ها و جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب‌ها قبل از رژ زدن کرم ویتامین E به لب‌ها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لب‌ها را با گلیسرین پاک کرده و بشویید.

تکنیکی برای کشیدن خط چشم
اگر فاصله چشم و ابروی‌تان زیاد است وقتی از خط چشم مایع استفاده می‌کنید می‌توانید چشم‌های‌تان را باز نگه‌دارید در غیر این‌صورت خط‌تان صاف درنمی‌آید. سعی کنید سه خط بکشید؛ یکی در گوشه، یکی وسط و یکی هم گوشه چشم. حالا این خط‌چین‌ها را به هم وصل کنید تا خط صاف ایجاد شود.

جوش‌ها را مهار کنید
اگر همین روزها به یک ‌مهمانی دعوت شده‌اید و از این می‌ترسید که روز ‌مهمانی ناگهان یک جوش وسط پیشانی‌تان ظاهر شود، بهتر است از چند روز قبل چند قالب کوچک یخ  را در کیسه بریزید و حدود ۱۰ دقیقه با آن صورت‌تان را ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهیدتا غافلگیر نشوید . /مجله مراحم

شامپوی خودتان را بسازید
اگر موهای‌تان تازگی‌ها به‌‌دلیل رنگ کردن یا حتی هایلایت و مش براق بودن خود را از دست داده و کمی خشک شده بهتر است یک لیتر آب را با ۱۰۰ میلی‌لیتر سرکه سیب ترکیب کرده و موهای‌تان را با آن شامپو کنید. این معجون موهای شما را نرم و براق خواهد کرد.

فرمژه را گرم کنید
اگر می‌خواهید مژه‌هایی فردار داشته باشید و حسابی مژه‌های‌تان فر بخورد  قبل از آنکه از فرمژه استفاده کنید بهتر است ۵ تا ۸ ثانیه آن را با سشوار گرم کنید و بعد بلافاصله برای مژه‌های‌تان استفاده کنید. خواهید دید که این بار مژه‌های‌تان به خوبی فر می‌شود.

تکنیک های آرایشی,آرایش صورت,روشهای آرایش زیبا

سایه تیره را فراموش کنید
سایه تیره در زیر چشم، چهره‌تان را پیرتر نشان می‌دهد بنابراین سعی کنید زیر چشم‌های‌تان را با یک سایه صورتی روشن کنید. می‌توانید از سایه‌های تیره در انتهای بالایی چشم استفاده کنید. به این ترتیب چشمان شما حالتی کشیده و بادامی پیدا می‌کنند.

صورت‌تان را از خستگی درآورید
حتما بعد از یک روز کاری سخت و خسته‌کننده، پوست صورت‌تان هم به اندازه شما خسته به‌نظر می‌رسد. شما می‌توانید تعدادی انگور را له کنید و آب آن را با کمی پنبه یا تنظیف روی پوست صورت‌تان بمالید و بعد از ۲۰دقیقه با آب ولرم یا سرد بشویید.

 
 


مشاهده آرشیو این مطلب:آرایش و مد ها

هله هوله های سالم برای بچه ها

 

هله هوله های سالم برای بچه ها

دسته بندی » تغذیه و تناسب اندام
هله هوله های سالم برای بچه ها

وقتی کودک از دوران شیرخوارگی و نوپایی به سنین خردسالی می رسد، اشتهای او به خوردن خوراکی ها و تنقلات رنگارنگ زیاد می شود.

در واقع دوست دارد که غذاها و تنقلاتی که می خورد از نظر طعم، رنگ، ظاهر و بو متنوع باشد. اینجاست که پای تنقلات صنعتی به میان می آید.

نگرانی اصلی مادران جوان هم، میل زیاد کودکان به مصرف این نوع تنقلات است. هرچند مادر بتواند در محیط خانه کودک را به خوردن تنقلات سالم تشویق کند، اما به محض ورود او به مهد یا مدرسه و با دیدن این نوع تنقلات در دست دوستان یا در بوفه مدارس اشتهای او تحریک و ترغیب به مصرف این تنقلات می شود.

در این میان برخی مادران جوان به این تصور که تنقلاتی چون چیپس، پفک، ویفر، شکلات و... می تواند برای مدتی کودک را ساکت و خوشحال سازد، بی توجه به عوارض این نوع محصولات آن را براحتی در اختیار کودک دلبندشان قرار می دهند، اما در مقابل مادران متعهد و مسوولیت پذیری هم هستند که با ارائه راهکارهای صحیح و مناسب، تغذیه کودک خود را در جهت مثبت هدایت می کنند. اما تنقلات صنعتی چه مضراتی دارد وچه خوراکی هایی را می توانیم جایگزین آنها کنیم؟

● مضرات تنقلات صنعتی

چیپس، پفک، انواع اسنک ها، ویفرها، شکلات ها و... همگی از جمله تنقلات فانتزی غیر ضروری است که به جهت دارا بودن نمک، روغن، مواد طعم دهنده، رنگ دهنده، مواد شیرین و نگه​دارنده برای کودکان محدودیت مصرف دارد.

نمک زیاد این محصولات سبب آسیب به کلیه ها، تغییر ذائقه کودک به شورخواری، تجمع آب در بدن، تورم و پرفشاری خون خواهد شد. رنگ های به کاررفته باعث بروز اختلالات رفتاری، اضطراب، تندخویی و حساسیت شده و روغن های چند بار مصرف سرخ کردنی طی حرارت های بالا با ایجاد رادیکال های آزاد پراکسید، مواد سرطان زایی را ایجاد می کند که مصرف دراز مدت آن سبب ابتلای مصرف کننده به انواعی از سرطان ها می شود.

از طرفی طی برشته یا سرخ شدن محصولات حاوی کربوهیدرات نظیر چیپس، بیسکویت، کلوچه و... ماده ای سمی به نام آکریلامید تولید می شود که سبب تضعیف سیستم ایمنی، افزایش بیماری های عفونی، ناباروری، سقط جنین، تغییر رفتارهای جنسی و... می شود.

سوءجذب و سوءتغذیه ناشی از مصرف این تنقلات نیز می تواند منجر به کم خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش مو بخصوص در کودکان در حال رشد شود. مواد شیرین نیز باعث تنبلی لوزالمعده و بروز دیابت و عوارض ناشی ازچاقی می شود.

● تنقلات سالم کدام​ است؟

برگه هلو، زردآلو و قیسی یکی از خوشمزه ترین تنقلات سالم به شمار می رود. برگه ها به دلیل طعم شیرین و مزه متنوع جایگزین مناسب پاستیل، تافی و آبنبات های نرم است.

برگه زردآلو، سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی می شود. هرچه این برگه نارنجی تر باشد درصد بتاکاروتن (ویتامینA) آن بیشتر است. برگه قیسی از زردآلو کم شیرین تر و کوچک تر بوده و به دلیل آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B برای رفع ناآرامی و بی خوابی کودک مفید است. برگه هلو هم به رفع عطش کمک کرده، اشتها آور خوبی است و سموم بدن را دفع می کند.

● آلو؛ سرشار از ویتامین B

آلوبرقانی، آلو زرد، آلو سیاه، آلو بخارا و آلوچه جنگلی خشک شده یا تازه، جایگزین مناسب لواشک های صنعتی است. آلو بخارا و برقانی، صفرا را دفع، کبد را تقویت و خون را تصفیه می کند و ​جوش ها را التیام می بخشد و از عوارض کم خونی می کاهد. آلو جنگلی، ترش و ملس بوده، ملین و ادرارآور خوبی است، گرمی خوراکی ها را رفع می کند، کلیه ها را شستشو می دهد و از پرفشاری خون می کاهد. آلو سیاه مسکّن حرارت درونی و حالت تهوع و سرگیجه است، در رفع خارش بدن موثر و سم زدای خوبی است. بهترین آلوها، آلوی سیاه و برقانی است که ویتامین B زیادی دار​د.

● کشمش، از بین برنده سوءهاضمه

سطح این نوع میوه خشک را می توانید با مقداری کاکائوی نرم شده پوشش دهید و آن را جایگزین انواع شکلات های اسانس دار و اسمارتیز کنید.

مویز حبه های درشت خشک شده انگور سیاه و کشمش حبه های انگور سبز است. مویز تهیه شده از انگور شاهانی و قرمز خواص بیشتری دارد و پرخاصیت ترین آن انواع پرگوشت، کم دانه یا بی دانه آن است.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده، از غلظت خون می کاهد، رگ​ها را گشاد می کند، برای رفع سوء هاضمه مفید بوده و ضدآلرژی و تقویت کننده سیستم ایمنی است.

در مقایسه با مویز، کشمش خواص کمتری دارد و برای مادران شیرده، سالمندان و کودکان در حال رشد مفید است.

● کنجد و شاهدانه استخوان ها را تقویت می کند

این دانه ها جایگزین تنقلات شیرین است. آنها را خام تهیه و در منزل برشته کنید. این دانه های پرکالری نیرو را تقویت کرده، به واسطه فسفر زیاد برای آرامش اعصاب مفید و تقویت کننده حافظه است، اسیدفولیک و منیزیم بدن را تامین می کند و به سبب کلسیم فراوان باعث استحکام استخوان های در حال رشد می شو​د.

همچنین ذرت بوداده جایگزین مناسبی برای انواع اسنک است. ذرت غنی ازویتامین های گروه B بوده و به علت داشتن گوگرد، آهن و کلسیم به تقویت موها و ناخن ها کمک می کند. برای تنوع در طعم این محصول آن را با مقدار کمی کره حیوانی تهیه کنید.

● توصیه ها

۱ ـ برگه ها را از اماکن معتبر خریداری و آنهایی را که در بسته بندی های بهداشتی و دارای مجوز بهداشت است، انتخاب کنید. اغلب برگه های فله ای با مواد شیمیایی گوگرددار به صورت غیربهداشتی خشک شده و به دلیل سطح چسبنده اغلب آلوده به گرد و غبار و فضولات پرندگان و حشرات موذی است.

۲ ـ از خرید انواع آلوهای فرآوری شده و فله ای خودداری کنید؛ آلوهای فرآوری شده حاوی نمک و مواد رنگی زیادی بوده و آلرژی زاست.

۳ ـ میزان کالری اغلب میوه های خشک بخصوص کشمش و مویز بالاست؛ در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.

۴ـ کنجد و شاهدانه به دلیل دارا بودن روغن های گیاهی، بسیار فسادپذیر بوده و رطوبت زیاد موجب کپک زدگی آنها می شود؛ از نگهداری طولانی مدت این دانه ها اجتناب کنید.***

منبع:aftabnews.ir


چای سبزتان را پر خواص کنید

 

چای سبزتان را پر خواص کنید !

دسته بندی » تغذیه و تناسب اندام
چای سبزتان را پر خواص کنید !

چای سبز می تواند تاثیر مثبتی در لاغری افراد به خصوص افراد باردار داشته باشد و همچنین در افزودن لیمو به چای می تواند خاصیت ضد سرطانی آن را افزایش دهد.

ریختن آب لیمو در چای سبز باعث پیشگیری از بیماری های زیادی می شود و همچنین برای افراد باردار هم مفید است به همین دلیل توصیه‌هایی در خصوص زمان مصرف آن می شود.

دکتر نیستانی متخصص تغذیه گفت: ریختن آب لیمو در چای سبز باعث افزایش خواص سودمند این نوع چای می‌شود.

وی افزود: آب لیمو در چای سبز باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان و دیابت می شود.

وی اظهار داشت: ویتامین c موجود در آب لیمو باعث خارج شدن مواد آنتی اکسیدان از برگ های چای سبز می شود.

وی ادامه داد: چای سبز می تواند تاثیر مثبتی در لاغری افراد به خصوص افراد باردار داشته باشد و همچنین در افزودن لیمو به چای می تواند خاصیت ضد سرطانی آن را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می شود زمانی که چای خنک شده است از آب لیمو استفاده شود تا ویتامین c موجود در آب لیمو در اثر گرمای چای تخریب نشود.

منبع:asriran.com


تناسب اندام سریع

 

 

تناسب اندام سریع

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممکن است مایل باشید عضلات ران ها و شکم تان را تقویت کنید تا زیباشوید. شما می توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش های ساده ی آیروبیک (AEROBIC) مثل پیاده روی و دوچرخه سواری را انجام دهید.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره ی شما باشد.

 

ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی شما دارد، می تواند موجب شکل دادن و تناسب اندام شما هم شود.

 

داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس های موجود در محیط کاری را هم کم می کند. 

در اینجا ما به بعضی از ورزش هایی که به تناسب اندام شما کمک می کنند، اشاره می کنیم.

 

دراز و نشست

 

برای اینکه یک شکم صاف و عضلانی داشته باشید، توصیه می کنیم روزانه ۳۰ عدد دراز و نشست بروید. به این صورت که روی زمین به پشت دراز بکشید و گودی کمر خود را کاملاً به زمین بچسبانید. دست های خود را پشت سر بگذارید و سپس بدون اینکه به گردن خود فشار آورید و کمرتان از زمین جدا شود، شانه های خود را از زمین بلند کنید. 

ورزش های ایروبیک

 

همان طور که می دانید این گونه ورزش ها برای تقویت سیستم قلبی-عروقی و همچنین کاهش وزن مناسب است. از جمله ی این ورزش ها می توان به پیاده روی تند، دویدن ، طناب زدن، دوچرخه سواری و شنا اشاره کرد.

 

پیاده روی

 

ساده ترین نوع ورزش است. این نوع ورزش موجب سلامت نگاه داشتن قلب و ریه ی شما می شود.همچنین به کاهش کلسترول خون، کمک می کند و از استئوپروز یا پوکی استخوان در افراد سالمند جلوگیری می کند.

 

پیاده روی روی زمین صاف، حتی برای افرادی که درد زانو یا کمر دارند هم مناسب است و فشار نامناسبی روی مفاصل آنها وارد نمی کند.پیاده روی در کنار ساحل و روی شن موجب شکل دادن به عضلات ساق پا می شود.پیاده روی بر روی زمین شیب دار، علاوه بر زیبا ساختن عضلات ساق، سبب خوش فرم شدن عضلات ران هم می شود.

 

اگر مفاصل شما سالم هستند و شرایط بدنی شما اجازه می دهد، سعی کنید به نرمی بدوید. دویدن موجب می شود عضلات شما سریع تر و بهتر فرم بگیرند. سعی کنید با یکی دو تا از دوستانتان بدوید، چون این کار شما را برای دویدن بیشتر تحریک می کند.

 

 

ورزش کمر

 

این ورزش سبب باریک کردن کمر و شکل دادن به عضلات لگن شما می شود. پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه ها باز کنید. دست راست خود را به سمت بالا ببرید و به سمت چپ خم شوید. سپس این کار را در جهت عکس انجام دهید. این کار را تا جایی که قدرت و تحمل دارید، تکرار کنید. 

خم شدن از ناحیه کمر

 

این کار موجب باریک شدن کمر، شکل دادن به عضلات لگن و داخل ران ها و قدرتمند کردن ساق پاها می شود. یک پای خود را از سطح زمین بالاتر بگذارید، به طوری که حداقل با پای دیگر شما یک زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. سپس در حالی که از ناحیه ی کمر خم می شوید، سعی کنید با دست نوک انگشتان پای خود را بگیرید. زانوهای شما نباید در این حرکت خم شوند. 

نکات مهم قبل و بعد از شروع ورزش

 

یادتان باشد که قبل از انجام حرکات ورزشی خصوصاً حرکات کششی، ابتدا باید بدن خود را گرم کنید. گرم کردن بدن موجب می شود که جریان خون کم کم در عضلاتی که ورزش می کنند، زیاد شود و در نتیجه از آسیب عضلات جلوگیری می کند.

 

توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب عضلانی، قبل و بعد از ورزش از حرکات کششی استفاده شود. این کار حتی دردهای عضلانی بعد از ورزش را هم کاهش می دهد. حرکات کششی را انجام دهید و هر کدام از حرکات و کشش ها را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید.هنگام انجام این حرکات حتماً نفس های عمیق بکشید تا اکسیژن کافی در دسترس عضلات قرار گیرد. 

قبل از انجام ورزش، این حرکات را برای گرم کردن بدن خود انجام دهید:

 

مانند یک گربه دست ها و پاهای خود را بکشید و به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. بعد از اتمام ورزش هم برای اینکه بتوانید دمای بدن خود و ضربان قلب را به حالت عادی برگردانید، باز این حرکات کششی را انجام دهید. این حرکات از گرفتگی عضلات و ایجاد درد بعد از ورزش جلوگیری می کنند.نفس کشیدن را هنگام حرکات کششی فراموش نکنید. 

چه مقدار و چه مواقعی ورزش کنیم؟

 

هرچه بیشتر و هر زمان که می توانید، ورزش کنید. شما می توانید ۴-۳ مرتبه در هفته وهر بار به مدت نیم تا یک ساعت و یا حتی اگر می توانید بیشتر، ورزش کنید.

 

اگر اضافه وزن دارید، هفته ای ۵ بار و هر بار ۴۵ دقیقه ورزش های آیروبیک را انجام دهید. کمتر ازاین میزان، برای کاهش وزن فایده ای ندارد. ورزش آیروبیک را متناسب با سن و شرایط بدنی خودتان انتخاب کنید. بعضی ها قادر هستند بدوند یا دوچرخه سواری کنند و بعضی فقط می توانند پیاده روی کنند. 

برنامه ریزی برای موفقیت

 

همیشه باید برای هدفی که دارید، برنامه ریزی داشته باشید و این برنامه ریزی باید بلند مدت باشد.باید بدانید هدف شما کاهش وزن است یا اینکه شما اضافه وزن ندارید و می خواهید اندامی زیبا داشته باشید.یادتان باشد برای رسیدن به چنین اهدافی باید شیوه ی زندگی و تغذیه ی خود را عوض کنید.اینها اهدافی بلند مدت هستند و شما نباید انتظار داشته باشید که خیلی زود به این اهداف برسید.

 

شاید تغییرات آن قدر اندک باشند که شما را ناامید کنند، ولی اگر برنامه داشته باشید، این را بدانید که با همین تغییرات اندک است که به اهداف بزرگ خود دست می یابید.


صفحه قبل 1 صفحه بعد